Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Ur Lidingö Stads budget för 2024: ”Det är grundläggande att ständigt hushålla med skattebetalarnas pengar ….”
Ett hån i det närmaste. Detta styre med Källenfors i spetsen har nog både slösat mest och dragit in service.
Granskning av alla turer i ärendet är svårt få Staden har sk egenkontroll. Den kontroll som kommer är tex från LN och engagerade medborgare. Ställer du frågor till nämnden är det inte lätt att säga ”det blev fel” kan bero på att man inte ser sina egna fel. Kontroll på budget finns genom revisionen men är kostnaden motiverad?
Hur skall revisorn veta att ” två provisoriska gupp” på lokalgatan som kostade ca 100 000kr för fem månader är motiverad?
LN är god hjälp för att ge info till alla ..
Kanske dags för en ny bilrebusjakt ”finn ett rätt”?!
Åtgärda bristerna och sluta tramsa om vem som bär ansvaret. Det är lidingöborna som är beroende av lidingöbanan som drabbas. Det verkar som om våra politiker inte är vuxna att ta det ansvar de är satta att ta.
Det är för mig också oklart vad den nya uppgörelsen går ut på. Det verkar som om Lidingö Stad ”erkänt” att de har gjort fel men vad det kostar att korrigera felet och vem som betalar förefaller alltså fortsatt vara oklart.
Intressant att följa fullmäktige igår där det kändes som M & LP fortfarande skyller på SL. Vi på Lidingö blir drabbade av arrogansen som Källenfors så tydligt visade igår. Vad händer egentligen? När kommer vi kunna åka kommunalt hela vägen till Ropsten med tåget?
Det är uppenbart de själva som bär ansvaret och tillämpar taktiken ”vi skyller på någon annan”
I genomförandeavtalet som tecknades mellan SL och Lidingö stad angavs tidpunkten för ”Inkoppling spårvagn” till 2022-06-15. Om jag minns rätt fick vi så småningom besked om att starten skulle ske i juni 2023 som sedan senarelades till september 2023. Den försening som nu anges får väl därför anses vara tilltagen i underkant.
Det är förbluffande stilla längs rälsen på bron!
Pågår något arbete överhuvudtaget? Hur bevakar Lidingö stad att SL gör vad som på SL ankommer för att få igång trafiken?