Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Daniel Källenfors (M) ordförande kommunstyrelsen
Anders Paulsen (LP) vice ordförande kommunstyrelsen
Anders Paulsen (LP) vice ordförande kommunstyrelsen
Det är inte acceptabelt att jag måste planera mitt liv med att räkna med att det tar mig 20 minuter extra till och från stan pga inställda avgångar. Snälla snälla, gör något åt detta.
När ni även håller på kan ni också se till att fixa alla våra vägar som har hål i sig så slipper jag köra slalom med bilen varje dag.
Annars vill jag tacka för allt det fina ni gör!
Tack för en intressant artikel men är verkligen en debattartikel i en lokaltidning bästa sättet att nå SL? Känns som att målet blir svårt att träffa från detta perspektiv.
Huvudman för frågan är Region Stockholm. Ansvaret är därefter delegerat till Trafiknämnden som även är beslutsfattare. Beställare är trafiknämnden som även har ansvar att följa upp levererad tjänst.
Lidingöbanan trasig från baggeby till Larsberg utan några extra bussar? Folk får gå till Larsberg. Bra början på detta nya projekt.
Om någon med cykel eller elscooter åker ner med fram hjulet i dessa hål över Lidingö så blir det en hemsk olycka. Juni och inget händer med att fixa detta med underhåll kan man tycka är märkligt.
Det kommer jag aldrig och göra tyvärr. Många inställda avgångar tyvärr. Tack vore Vangen brist tyvärr. Väldigt tråkigt har det blivit tyvärr. Väldigt ofta tyvärr. Jag undrar hur SL har tänkt? När dom tog bort 221 som man kunde lita på 100% på. I bland får man ta ersättning buss tyvärr. Hänt flera gånger redan tyvärr. Jag är mycket tvär säker på det kommer bli flera av ställa av gångar tyvärr. När vintern kommer. När snön har kommit tyvärr. Bodal stan är det väldigt något till är seng bussen tyvärr. Jag undrar hur SL tänker väldigt mycket när man tog bort en fungerande buss som man kan lita på 100% på? Buss 221 var mycket bra. Det var väldigt mycket lättare och ta sig från Lidingö centrum också. När denna buss fanns. Jag är aldrig där längre tyvärr. Tack vore SL har tagit bort 221 tyvärr. Jag är nu i stället i på Karlaplan i stället. Tack vore när SL tog bort buss 221 tyvärr. Buss 238 kallar jag för spöke bussen. För denna buss går så sällan tyvärr. Nu för tiden åker jag in till Ropsten med Lidingö banan. Tar tunnelbanan till Karlaplan i stället. Går ni på Fältöversten i stället. Tack vore SL har tagit bort buss 221 tyvärr.
Jag vill i detta sammanhang uttrycka min och andras förvåning att spåret vid Brotorget på Lilla Lidingöbron är så illa lagt att det dagligen tjuter i rälsen (5-10 sekunder) varje gång ett tåg passerar. För oss som bor i Herserud är detta en sanitär olägenhet och givetvis för de som valt att stanna till vid Brotorget.
Då jag påtalade detta för SL 27 augusti och inte fått någon reaktion kontaktade jag häromdagen Lö stad tekniska kontor, som meddelade att de inte kan göra något då detta är en fråga för SL.