Daniel Broman är stadsdirektör i Lidingö stad.
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Kan inte ha någon uppfattning i sak med noll kunskap i ämnet men parterna verkar stå så lång ifrån varandra att en medlare uppbackad av sakkuniga sannolikt är nödvändig för att komma till en lösning.
Oavsett vems fel det är så är det ju inget gott betyg på samarbete för någon av parterna. Vi medborgare får lida oavsett vem som kan anses bära ansvaret. Både vad gäller pengen för ersättningsbussar och besväret det kostar oss i form av tid.
Kliv ni fram och visa lite tydligare ledsarskap Daniel & Claes
Som vanligt med SL, ständiga fel i beslut, ändringar av krav etc. Alla andra gör fel inte SL, nej nej. Se bara på pendeltågen och röda linjens signalsystem m.m.
Okunnigheten är SL:s tradition.
Bra skrivet. Att SL och kommunen kastar skit på varandra känns lite oproffsigt och för oss knappast närmare en lösning.
SL har verkligen blivit militanta på sista tiden, tänk också på bråket med Stockholms stad om pålningen för nya bron mellan Slussen o Gamla Stan. Kanske nån ny chef som vill visa var skåpet ska stå.
det är många offentliga inrättningar som spelar säkerhets-kortet som cart-blanche, flitigt använt eftersom folk inte vågar syna det.
Men det är dags att sluta vara naiv.
Det låter oroväckande! Det ligger i farans riktning att vi även förlorar ersättningsbussarna från nyår(?) fram till midsommar – eller när nu oxdansen mellan Lidingö och SL är avklarad.
Att frågan riskerar att utvecklas till en långdragen och kostsam juridisk process gagnar inte oss Lidingöbor, oavsett vem som felat mest.
Det hela påminner mig om den gamla historien: Olle kommer storgråtande till mamma som frågar ”Vad har hänt”. Olle svarar med gråten i halsen ”Det började med att Pelle slog tillbaka”.
50000kr per dag? Finns bussbolag med 10 anställda med lägre omsättning. Känns som de tagit i lite eller? :/
Mycket bra gott. SL fel helt och hållet. Från Christian Ziegler tack
Jordning är rent tekniskt en av de enklaste saker i världen att lösa. Att jordning hindrar ett återupptagande av trafiken över Lidingöbron kan knappast vara en teknisk fråga utan enbart en fråga om makt (missbruk). Frågan torde knappast behöva ingenjörer för att lösas – tyvärr är det nog så att det enda som kan lösa upp knuten är advokater. Björn Alsén (civ ing)
Men hur jäkla svårt kan det vara att jorda/potentialutjämna en bro? Gör det bara för satan! Alla inblandade borde ju stå på kö för att få utföra en lösning och när den sedan är klar finns ju all tid i världen att stämma övriga parter på kostnaden. För de 50.000kr per dag som ersättningsbussarna kostar hade jag gärna sprungit ut med ett par kabeltrummor och löst hela problemet riktigt snabbt!