Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Fredrik Wesslund (C), ledamot teknik- och fastighetsnämnden
Anders Öhrström (C), ledamot teknik- och fastighetsnämnden
Markku Reinikainen (C), ersättare teknik- och fastighetsnämnden
Anders Öhrström (C), ledamot teknik- och fastighetsnämnden
Markku Reinikainen (C), ersättare teknik- och fastighetsnämnden
Den bästa åtgärden är att informera och utbilda de som går över övergångsstället. De flesta bara går rakt ut utan att se sig för ”Bilisterna ska stanna. Det är lag på det.” Att sedan en bilist inte kan stanna på 5 meter, oavsett hastighet tänker de inte på. Kommunikation i trafiken är a och o. Gångtrafikanterna bör se till att få ögonkontakt med de andra trafikanterna för att försäkra sig att de har blivit noterade. Att en bilist sänker hastigheten kanske beror på ett farthinder före övergångsstället, och inte att gångtrafikanten är upptäckt. I tron att bilisten upptäkt gångtrafikanten så traskar de rakt ut framför fordonet. Att de sedan har lagen på sin sida spelar kanske inte så stor roll om när man är död.