Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Christer Mohlin (M)
Utbildningsnämndens ordförande
Jim Kenving (LP)
Utbildningsnämndens vice ordförande
Utbildningsnämndens ordförande
Jim Kenving (LP)
Utbildningsnämndens vice ordförande
Utbildningsnämndens ledning är helt i linje med min åsikt. Att ha tydliga regler med konsekvenser om eleven frångår dessa, är ett tecken på omtanke. Studiero skapas inte av regler men störs om regler antingen inte finns eller inte följs.
Bra förslag. Helt avgörande är dock att staden har skolledare som faktiskt vågar tillämpa konsekvenserna. I annat fall kan vi formulera hur många regler, trappor och kontrakt som helst utan att det ger effekt i form av bättre studiero. Idag vet tyvärr elever som vill förstöra undervisningen att de kan göra det helt utan risk för repressalier.
Håller helt och hållet med. Vi lärare efterfrågar tydligare ordningsregler och konsekvenser om dessa bryts. Och vi lärare behöver känna ett tydligt stöd från våra rektorer.
Som lärare håller jag med om det som skrivs. Gemensamma regler och stöd för pedagoger i implementeringen. Dock är det viktigt att det inte bara sker i klassrummet: personal vars syfte är att befinna sig i korridorerna för att socialisera och vara närvarande för eleverna skulle bidra till att stämningen och ordningen överlag förbättras. Det uppdraget kan inte läggas på lärare vars främsta uppgift är att undervisa.
Håller helt med artikeln. I skollagen finns en åtgärdstrappa, det är bara att tillämpa denna som övriga skolor i länet gör.