Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Jag hade en lösning, men nu är det försent !
I samband med upprustningen och avstängningen av lidingöbanan kunde man gjort en annan lösning:
Biltrafiken skulle lagts med fortsättning på banvallen och tåget på vägen. Höjdskillnaden längre ner mot AGA kunde då utnyttjas till en planskild ”underfart” med rondell / påstick innan, från Dalénum (då också utan bommar!) Bommarna vid Centralvägen skulle då ”bara” reglera trafik från Pyrolaområdet.
//Janne
Vid den större upprustningen på -90 talet hade det gått att gräva ett dike ( mindre kostsamt än spränga tunnel) för biltrafik från gamla Centralvägen station förbi Kottla station och lägg spåren på ett tak över diket. För övrigt så borde norra banan återbyggas (ända till Rudboda) medan det gamla utrymmet finns kvar.