Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Daniel Källenfors (M), kommunstyrelsens ordförande Lidingö
Anders Paulsen (LP), kommunstyrelsens vice ordförande Lidingö
Anders Paulsen (LP), kommunstyrelsens vice ordförande Lidingö
Har Ni framställt detta krav direkt till SL? Framgår inte.
Det är lika bra att erkänna att sl och hela bunten har blivit blåsta av den spanska leverantören. Frågan är hur länge vi ska behöva betala för politikernas inkompetens/korruption.
Precis som med tjafset med bron kanske det är bättre om ni försöker samarbeta med SL för att lösa problemet istället för att köra keyboard warriors i lokaltidningen?
Varför ställer inte region Stockholm
hårdare krav
Vad gör regionrådet
Hej
Samma konstanta problem på Roslagsbanan mot Österskär
Lidingö folk inte ensam
De nya tågen knappt ser man
Ser dom nya tågen varje dag i Djursholm på väg hem när de förbannade tågbommarna åker ner så man får stå vänta 5min med bilen, gräv ner skiten istället under vägarna.
Vad tycker kommunalråden om busstrafiken på ön? Själv har jag förstått att sl har tappat det helt vad gäller punktligheten. Gäller inte bara Lidingöbanan. Varför lyfts denna endast upp här?
Ni får tacka alla som har röstat på MP 🙂
Det är SL:s inkompetens vart man än tittar. Till det kan man lägga till Tvärbanans trassliga upphandlingar, Pendeltågsverksamheten och Nya Tunnelban problemen som bubblar upp. Det är väldigt dyrt för skattebetalarna. Vem kan lösa detta?
Men snälla nån då! Jag åker både buss och Lidingöbanan regelbundet och inga problem med regularitet (inställda avgångar) eller punktlighet. Jag har väl bara haft osannolik tur, eller?
Vem var trafikregionråd när upphandlingen av de spanska spårvagnarna gjordes? Inte var det Fendert i alla fall utan Tamsons men denne är ju partikollega gubevars.
Jag var på ett av informationsmötena inför Lidingöbanans upprustning. De nya vagnarna presenterades av två juniora konsulter som berättade att de besökt fabriken i Zaragoza. Jag kände redan då en viss oro att valet av vagnar/leverantör inte var så klokt.
Källenfors är ständigt konfrontativ, missar ingen chans att försöka ta billiga politiska poäng. Jag är förvånad över att Lidingöpartiet ställer upp med sitt namn under Källenfors debattinlägg, eller missnöjesyttring är ett bättre ord.
Till er som klagar på kollektivtrafiken, att den a l d r i g fungerar – åk bil, taxi, färdtjänst eller gå! Inget som tvingar in er i kollektivet (hemska tanke!).
Upphandlingen av spårvagnarna gjordes för runt 15 år sedan och CAF tilldelades ordern 23 november 2010. Då var landstingsstyret borgerligt och trafiklandstingsrådet hette Christer G Wennerholm (m).
Hyssj!
Källenfors hela poäng försvinner ju om sanningen kommer i dagen…