Två veckor gammal bild. Påsarna är nu borta och ljusen igång.
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Om det är någon trafiksignal som ska tändas under utredningsskedet så är det den vid övergångsstället S:a Kungsvägen – Primulavägen. Vad är viktigast – skolbarn eller lätt förståndshandikappade bilister?
”Det är förstås viktigt att respektera att gående alltid har företräde vid ett obevakat övergångsställe.” Det är tyvärr få förare som begriper att detta även gäller en trafiksignal när den är släckt så låt oss hoppas att den här artikeln bidrar till att fler lär sig det. Tillsvidare trycker jag rött här vilket också är en hjälp till dem som ska till/från Pyrolavägen. Det flödet har inte blivit bättre med tätare trafik på Lidingöbanan. Planskild korsning nån? Men visst ja ,det är ju nerröstat.
Varför gör man inte en enkät med de boende i området innan projektering påbörjas? Vad är bra/dåligt förslag förändringar mm. Jag är inte förvånad över att boende blir upprörda över ett dåligt förslag. Har inte trafikkontoret lärt sig av cykelbanan på Näset som lär ha kostat 4 milijoner totalt med återställning. För några år sedan åkte man runt på ön och fräste bort markeringar för befintliga övergångställen. I mitt område fanns fyra tre togs bort det som är kvar använder nästan ingen.
Jag minns de bevingade orden från trafiknämnden när det gällde cyckelbanan ”det blev visst inte så bra”